Wybierz interesujący Cię temat z menu.
Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:
1. Sprawdzanie wpływających do Wydziału dokumentów księgowych pod względem formalno rachunkowym oraz dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
2. Przeprowadzanie bezgotówkowych operacji finansowych w zakresie działalności Urzędu Miasta oraz organu finansowego Gminy Miasto Tomaszów Mazowiecki.
3. Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej oraz ewidencji bilansowej w ujęciu analityczno-syntetycznym Urzędu Miasta w zakresie:
a) dochodów i wydatków w szczegółowości klasyfikacji budżetowej oraz kosztów i przychodów;
b) środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz akcji i udziałów w innych podmiotach gospodarczych;
c) zadań inwestycyjnych realizowanych przez Urząd Miasta;
d) zadań i projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
e) wynagrodzeń wynikających ze stosunku pracy oraz umów zlecenia i umów o dzieło,
f) Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
g) sum depozytowych tj. wadiów i zabezpieczeń należytego wykonywania umów.
h) dofinansowania kształcenia młodocianych pracowników.
4. Prowadzenie ewidencji pozabilansowej w zakresie:
a) zaangażowania wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym,
b) wydatków strukturalnych wg obowiązujących kategorii i podkategorii,
c) wzajemnych rozliczeń z samorządowymi jednostkami budżetowymi dla potrzeb sporządzenia łącznego sprawozdania finansowego,
d) środków trwałych będących własnością Gminy Miasto Tomaszów Mazowiecki przekazanych podległym jednostkom i innych obcych środków trwałych.
5. Obsługa finansowa wynagrodzeń pracowników Urzędu Miasta i świadczeń z ubezpieczeń społecznych, prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, rozliczeń z ZUS z tyt. składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz obsługa programu „Płatnik” w tym zakresie.
6. Obsługa finansowa wypłacanych stypendiów, diet dla radnych Rady Miejskiej oraz wynagrodzeń dla członków komisji powoływanych przez Prezydenta Miasta oraz innych wynagrodzeń dla osób nie będących pracownikami Urzędu Miasta i przeprowadzanie rozliczeń w tym zakresie.
7. Zgłaszanie, dokonywanie zmian i wyrejestrowywanie z ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób fizycznych świadczących w Urzędzie Miasta prace w ramach umowy zlecenia i umowy o dzieło.
8. Prowadzenie naliczeń wpłat na PFRON i sporządzanie deklaracji
9. Rozliczanie wykorzystania dotacji podmiotowych i przedmiotowych oraz udzielanych z budżetu Miasta organizacjom pozarządowym i innym podmiotom na realizację zadań własnych gminy w formie powierzenia lub wsparcia wykonania zadania.
10. Prowadzenie spraw w zakresie obsługi bankowej budżetu i rachunków Urzędu Miasta i Gminy Miasto Tomaszów Mazowiecki.
11. Prowadzenie spraw w zakresie zaciągania i obsługi kredytów i pożyczek oraz regulowanie zobowiązań z tego tytułu.
12. Prowadzenie spraw w zakresie udzielania gwarancji i poręczeń przez Gminę Miasto Tomaszów Mazowiecki.
13. Wyliczanie 2% odpisu od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze izby rolniczej i przekazywanie do Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego.
14. Prowadzenie zbiorczych rejestrów zakupów i sprzedaży w zakresie podatku VAT, sporządzanie zbiorczej deklaracji oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu z Urzędem Skarbowym.
15. Wydawanie do celów emerytalno-rentowych dokumentacji archiwalnej dla byłych pracowników zlikwidowanych jednostek, których organem założycielskim była Rada Miejska w Tomaszowie Mazowieckim.
16. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
17. Przeprowadzanie inwentaryzacji w drodze potwierdzenia oraz weryfikacji sald.
18. Dokonywanie wyceny materiałów i środków trwałych na arkuszach spisu z natury w wyniku inwentaryzacji oraz ujmowanie wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych Urzędu.
19. Sporządzanie planu dochodów i wydatków w zakresie w zakresie zadań będących w kompetencji Wydziału
20. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań z operacji finansowych, sprawozdań statystycznych i sprawozdań finansowych w zakresie ewidencji prowadzonej przez Wydział.
21. Opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Prezydenta Miasta w zakresie właściwości Wydziału.
22. Wydawanie zaświadczeń z zakresu zadań wykonywanych przez Wydział.
23. Rozpatrywanie skarg, wniosków i pism w zakresie przedmiotowym Wydziału.
24. Redagowanie stron Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z zakresem działania Wydziału.
25. Stałe dostarczanie do Referatu Informatyki Urzędu Miasta aktualnych informacji dotyczących bieżącej pracy celem umieszczenia ich w serwisach informacyjnych Urzędu Miasta.
26. Realizowanie innych powierzonych zadań wynikających z ustaw i innych przepisów stanowiących kompetencje Wydziału.