Ogród sensoryczny powstał w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2. Kompleks ogrodowy jest tak zaprojektowany, aby w sposób zintensyfikowany i celowy oddziaływać na zmysły pozawzrokowe dzieci z niepełnosprawnościami.
Wszystkiego można dotknąć, posmakować, usłyszeć i powąchać. Rośliny są tu dostępne na wyciągnięcie ręki i dobrane są tak, by pobudzić wszystkie zmysły odwiedzającego. Przebywanie w ogrodzie dostarcza uczniom bardzo dużo wrażeń zmysłowych, które uspokajają, odprężają, ale też pobudzają fascynację i zaciekawienie światem przyrody. Odwiedzający ogród, pod bacznym okiem nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne, będą nie tylko biernymi obserwatorami, ale również będą mogli dotknąć, posmakować, usłyszeć i powąchać otaczającą ich roślinność, dostępną w czterech porach roku. Została ona dobrana tak by zachwycać i stymulować rozwój dziecka przez cały rok. Odpowiednio dobrana, bezpieczna, niezawierająca toksyn, bezcierniowa i bezkolcowa. Ponadto odporna na uszkodzenia mechaniczne i szybko regenerująca się. Ogród daje także możliwość obserwacji i przybliżenia świata zwierząt, zwłaszcza ptaków, pożytecznych owadów i motyli, gromadzących się bardzo licznie przy oczku wodnym, w którym hodowane są ryby. Jest to miejsce w pełni dostępne dla wszystkich użytkowników, ale przede wszystkim dla osób z dysfunkcjami. Mamy tu zatem tzw. grządki czy kwatery podniesione, umożliwiające bezpośredni kontakt z roślinami z pozycji siedzącej oraz stojącej bez potrzeby schylania się. Ważną rolę odgrywa odpowiednio szeroka i czytelna komunikacja z zastosowaną ścieżką o utwardzonej nawierzchni, istotną dla osób poruszających się na wózkach, ścieżki o różnej fakturze w dotyku.