Internet jest niezbędnym narzędziem pracy i rozrywki. Umożliwia wszechstronną komunikację , ułatwia naukę i rozwija zainteresowania. Jednak z używaniem Internetu wiąże się potencjalne niebezpieczeństwo zagrażające w szczególny sposób najmłodszym jego użytkownikom. Z tego powodu społeczność Zespołu Szkół Nr 8 wzięła udział w projekcie „Cybernauci- kształtowanie bezpiecznych zachowań w sieci”.
W ramach tych działań zorganizowano w szkole Dzień Bezpiecznego Internetu. 16 lutego na hali sportowej odbyło się podsumowanie konkursu plastycznego, który został przeprowadzony w trzech kategoriach wiekowych. Uczniowie kl. 0-III szkoły podstawowej przygotowali plakaty w formacie A4, uczniowie kl. IV-VI- również plakaty w formacie A5, a gimnazjaliści- MEM-y.
Komisja konkursowa w składzie:
pani Aneta Stanisławska- nauczyciel plastyki
pani Dorota Wieczorek- pedagog szkolny
pani Adrianna Adamska- Mundzia- nauczyciel informatyki
zdecydowała, że nagrodzeni zostaną:
w klasach 0- III SP:
Adam Czapnik z kl. Ia
Olgierd Domański z kl. IIb
Antonio Zięba z kl. IIc
Milena Zięba z kl. IIIa
Joanna Tkaczyk z kl. IIIc
w klasach IV-VI SP:
Maja Cedro z kl. VIb
Ada Trojak z kl. VIb
Zuzia Podgórska z kl. VIa
w gimnazjum:
Kamila Lutyńska z kl. IIA
Rafał Niżnikowski z kl. IA
W najstarszej grupie ogłoszono także wyniki gry polegającej na odszukiwaniu QR- kodów (kwadratowe kody kreskowe pozwalające na zapisanie dużych ilości danych). Uczniowie odnajdywali i odczytywali kody za pomocą czytników zainstalowanych w swoich telefonach, następnie udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące zachowania bezpieczeństwa w sieci.
Najwytrwalsi okazali się:
Damian Stępień z kl. IA,
Kamil Maciński z kl. IIIB
Wiktor Sil z kl. IA,
Maciej Wójcik z kl. IIIB
Panie przygotowały również konkursy dla poszczególnych grup wiekowych, które sprawdzały, czy wszystkie tajniki dotyczące zachowania bezpieczeństwa w sieci są uczniom znane.
W trakcie spotkania na hali sportowej uczniowie oglądali krótkie filmy profilaktyczne dostosowane dla każdej grupy wiekowej .
Uczniowie zakończyli swój udział w happeningu ze świadomością, że wirtualny świat stwarza realne zagrożenie.